Este cabina de inregistrari necesara intotdeauna?

By | March 8, 2014

Una dintre principalele probleme pe care pasionatii de instrumente muzicale o au este lipsa unei cabine de inregistrari. Bineinteles, si vocalistii au nevoie de asa ceva, dar in acest articol nu voi vorbi despre acestia.

Cum in ziua de azi tehnologia a avansat atat de mult, cu o interfata audio (care e portabila), un laptop (care este si el portabil) si un microfon (da, aceeasi poveste) se poate face treaba buna cam in orice loc (mai ales in lipsa altor resurse necesare), cu cateva exceptii.

Cheia este creativitatea.

Dar totusi, cum putem rezolva problema cabinei (lipsa)? Dar cea a tratarii acustice? Ei bine, o cabina realmente buna si functionala, este greu de realizat, costa si necesita spatiu unde sa fie construita (+ spatiul din interior).

In anumite situatii, cabina are un inlocuitor (care e si economic), iar acela este… pentru ca automobile. Da, o masina, si mai exact, interiorul unei masini.

Oricat de socant ar suna, sa inregistrezi instrumente (chitara acustica, spre exemplu) intr-o masina este o solutie buna. In general, spatiul dintr-un automobil este (cat de cat) “tratat acustic”, iar zgomotele din exterior patrund cu o oarecare dificultate (bine, nu si daca inregistrezi in centrul Londrei; vorbim de zone linistite, ferite de trafic, ore tarzii etc).

In comparatie cu inregistrarea realizata intr-o camera ce (poate) are reverb, cea realizata in interiorul unui automobil poate oferi un rezultat diferit (in sensul bun), acesta putandu-se observa in momentul ascultarii/editarii/mixarii/masterizarii.

Nu uitati sa deschideti geamul din cand in cand, sa mai intre aerul. Succes.

4 thoughts on “Este cabina de inregistrari necesara intotdeauna?

  1. meddle

    Da, faina idee, am testat asta mai demult!
    Am luat chitara 9electro)acustica, am mers in masina cu recorderul portabil, si am facut o sesiune de test. Acuma chiar daca acustica e mai buna decat intr-o sufragerie de bloc, totusi nu am fost 100% multumit de rezultat, pentru ca a fost doar o proba, urmand sa imbunatatesc la urmatoarea tura.
    Si anume, totusi am o reverberatie care se inregistreaza si nu o vreau acolo, asta datorita bordului, chiar daca am stat pe bancheta din spate, si a geamurilor, ca urmare, mi-a venit ideea ca al o inregistrare, sa iau cu mine niste prosoape sau niste paturi si sa le prind la geam, deschd putin geamul, bag patura sau prosopul, si il inchid al loc, cu patura prinza acolo, sau si mai fain inchizand portierele peste patura, astfel sunetul nu se mai loveste de geamuri. Sa zicem ca ai nevoie de ceva lumina, atunci lasi un geam neacoperit, restul acoperi si pui o patura peste bord si cat merge din parbriz. Asa reduci mult din reflexiile de sunet nedorite, si cred ca se obtine o inregistrare care daca nu spui nimanui unde a facut-o, o sa sune fain si o sa placa, ca in studio. Cu masina mai este inca un avantaj: poti merge mai departe de oras si drumuri nationale, sa nu ai galagie; in padure undeva unde incep drumurile forestiere, cred ca poti obtine rezultate foarte bune. Si pana ajungi acolo, numa-bine faci si cald in masina, in caz ca e frig afara.

    Reply
    1. ArtaSonora Post author

      He, he :). Mersi de confirmare. Da, chestia cu prosopul/paturile poate fi o idee buna (si asta nu doar in masina).

      Cand n-ai, tre` sa improvizezi.

      Reply
  2. Em

    Cateodata e mai rentabil sa cumperi o ora sau doua la un studio decat sa treci prin toate chinurile pamantului pana-ti gasesti locul ideal de unde sa inregistrezi. Dar daca e pe termen lung faza, exista mai multe optiuni. Pentru mine, prima e salteaua 😉

    Reply
    1. ArtaSonora Post author

      Prima oara am citit ca: e mai rentabil sa cumperi o masina sau doua :))).

      Acum ce sa zic… fiecare-si stie prioritatile. Cum unii prefera sa inregistreze (vocal) acasa, folosind paturi si saltele, asa altii prefera sa inregistreze (instrumente) in masina.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *