10 compresoare faimoase

By | September 10, 2012

Sunt curios cati dintre voi ati auzit de compresorul 670 Fairchild, LA-2A sau EL8 Distressor. In continuare vreau sa va insir cateva compresoare faimoase… vechi, dar cum am spus, unele deja faimoase.

670 de Fairchild – Se obisnuieste sa se spuna ca acesta este cel mai bun compresor niciodata inventat. Ciudat, nu? Este un aparat stereo, care functioneaza intr-un circuit vari-mu. In prima faza s-a realizat pentru a fi un limitator, cu toate ca acum se foloseste ca si compresor in studiourile de masterizare. A aparut in anii `50 si s-a fabricat putina vreme, pretul sau astronomic poate confirma acest lucru.

LA-2A de Teletronix – Este un compresor/limitator optic, cu amplificare. Privindu-l, pare usor de folosit. Are 3 optiuni, insa doar una afecteaza compresia. A doua este un potentiomentru ce controleaza gain-ul iesirii, iar ultima este un intrerupator care schimba comportamentul din compresor in limitator, si invers. In prezent, fiul realizatorului il vinde in compania sa, Universal Audio Inc.

LA-3A de Urei – Este un compresor mai modern decat LA-2A, realizat de aceeasi persoana.

EL8 Distressor, de Empirical Labs inc – Este un procesor relativ nou pe piata (1995 mai exact), si usor usor si-a castigat faima datorita versatilitatii si capacitatii de-a schimba sunetul, asta doar cu apasarea unui buton. Controlat printr-un procesor digital, are posibilitatea de a simula comportamentul faimoaselor compresoareFairchild, LA-2A, DBX 160… Pe langa compresie, EL8 Distressor ofera si posibilitatea de-a introduce diferite tipuri de distorsie (warmth spre exemplu).

160 de DBX – Creat de  David Blackmer, 160 DBX este un compresor foarte bun pentru chitare si voci, chiar daca simplitatea sa implica lipsa controlului timpului de attack si release, care functioneaza mereu in mod auto. Inca se fabrica, dar se bucura de imbunatatiri si de un nou nume, 160A.

RNC1773 de FMR Audio – Un compresor special ar spune unii, dar si unul foarte adecvat pentru a incepe sa probezi diferite lucruri fara a-ti cheltui prea multi bani. Este un aparat cu un sunet foarte curat si neutral, cu o calitate de procesare inalta, si cum ziceam, cu un pret low low.

Functionalitate – hibrida digitala – analogica, semnalul se comprima in mediul analogic, dar toti parametrii se calculeaza si controleaza digital.

1176 de Universal Audio Inc – Este un compresor destul de rapid ce ofera posibilitatea de-a controla attack-ul si release-ul. Originalul s-a comercializat intre anii 1967 si sfarsitul aniilor `70. Acum, Universal Audio Inc il fabrica din nou.

 

XLogic Series Compressor de Solid State Logic – Initial, acest compresor se gasea doar in mixerele din seria 4000, avand ca functie comprimarea bus-ului master, dar usor usor a inceput sa fie folosit si pe alte instrumente, iar acum se vinde ca si un compresor independent. Face treaba buna in mixare sau pre-mixare, fie ea o baterie, fie o voce, fie o masterizare finala.

2254 de Neve – Aceasta este un alt compresor care s-a “extras” din mixerele (seriile 80) unde era inclus. Sunetul sau era considerat ca fiind “obscur”, sau capabil sa retuseze vocile sau corzile cu inalte dezagradabile.

Variable Mu Limiter Compressor de Manley – Chiar numele sau indica faptul ca are un circuit vari-mu. Acest compresor se pare ca il gasim in 90% din studiourile de masterizare din S.U.A, ceea ce spune multe despre calitatea sa.

P1 Audio Processor de Safe Sound Audio – Este un micut canal de inregistrare care include un nou tip de sidechain numit Peakride. Din pareri si zvonuri, pare a da bune rezultate.

 

Poate va intereseaza si:

Parametrii unui compresor – Threshold, ratio, attack…

3 thoughts on “10 compresoare faimoase

  1. Pingback: Intrebari adunate de pe net

  2. Pingback: Reduceri la Waves: C4, TrueVerb si InPhase

  3. Pingback: Parametrii unui compresor - Threshold, ratio, attack...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *